dinsdag 29 juni 2010

"Kaapstad is weer Oranje"

Het is even rustig gweest op mijn blog, maar door het gemis van een computer en het feestgedruis in Kaapstad is het er de laatsten week niet van gekomen... Vorige week keerde ik weer terug in de Kaap, waar ik drie jaar geleden een half jaar verbleef! Op de luchthaven werd ik opgewacht door Ashley en Mark met hun neefje Eaton, die meteen mijn vuvuzela greep om de hele luchthaven op te schrikken...

De dagen erna zaten vol met herenigingen... In een tijdsbestek ontmoette ik vele oude gezichten. De ontmoeting met Elizabeth Samuels was speciaal. Ze wist niet dat ik in Kaapstad was en was verbaasd toen ze met vanuit haar auto zag. Ze wilde bijna door de vooruit springen om mij te komen omhelzen... In deze week ging ik van het ene feest naar het andere. Zo werd er twee keer een braai georganiseerd (met onder meer verse snoek) en zijn we een avond op stap geweest in Long Street.

En uiteraard was er veel aandacht voor het voetbal. Want het huis in Kaapstad zit vol met supporters. Helaas geen oranjefans, maar 4 Duitsers... En zo liep ik door de week opeens tussen 4 Duitse shirts en werd ik aangesproken als ware ik een Duitser. Gelukkig kon ik dat de volgende dag compenseren met mijn Oranje shirt, toen Oranje tegen Kameroen speelde. Weer een speciale belevenis! Het valt met vooral op dat je zo gemakkelijk contact kan maken en dat het niet uit maakt welk land je ondersteunt. Zo wisselde ik een sjaaltje met een Kameroenees en liep ik het stadion in met een oranjeshirt en een Kamoeroen-sjaal. Je wilt niet weten hoe vaak ik daar op aangesproken werd...

Inmiddels ben ik nu in Durban, waar ik gisteren de achtste finale tegen Slowakije heb bijgewoond. Na de wedstrijd was het de kunst om op zoveel mogelijk foto's en tv-opnames te verschijnen! En volgens mij ben ik daar aardig in geslaagd... Nu hopen op kaarten voor de wedstrijd Nederland-Brazilie. Ondertussen keer ik vandaag weer terug in de Kaap...

2 opmerkingen:

  1. he broer,

    Wat leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt daar in Z-Afrika,
    Leuk ook dat je weer bekenden bent tegengekomen.
    En ja ik had wel verwacht dat jij nog meer wedstrijden ging bekijken.
    In welke programma's ben je al te zien geweest.
    Ik heb je nog niet gespot.
    Maar nu moet ik ook zeggen dat ik niet alles volg, het is hier een hectische tijd die laatste schoolweken van het jaar.
    Morgen ga ik op kamp en dan nog twee dagen en dan sluit ik mijn tijd in Grootegast af. Ja je leest het goed.
    Ik heb een andere baan in Roden.
    Goed he, nog wel gewoon op school hoor.

    Geniet daar.

    P.s Je neefje en nichtje zijn nog niet aangestoken door de voetbalkoorts, maar misschien komt dat als jij terug bent met je verhalen.

    Drukkies uit Peize

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lukt wel om weer wat op je weblog te zetten als er maar wat druk op je gezet wordt.(zie Conny
    en ik) Leuke verhalen en herenigingen. Maar nu die ene nog(grapje). Ik dacht je op de tv herkend te hebben. Er waren niet zoveel oranje fans (volgens de media).ik hoop dat het lukt voor de volgende wedstrijd. Maar anders toch een braai of dat geweldige zangfeest in kaapstad.
    Drukies pap

    BeantwoordenVerwijderen